Skandal Zahida Rafik Dan Shafie Apdal Didedahkan PKR ? | NescafeAis.Com


.

Skandal Zahida Rafik Dan Shafie Apdal Didedahkan PKR ?

April 18th, 2012 14 Comments .
.

Skandal Zahida Rafik Dan Shafie Apdal Didedahkan PKR

Semakin hampir pilihanraya, apa sahaja boleh dijadikan modal untuk tujuan politik. Free Malaysia Today melaporkan hari ini ahli parlimen Ampang yang juga wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin meminta penjelasan daripada Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah,Datuk Shafie Apdal mengenai skandalnya dengan Artis Zahida Rafik.

Adakah benar? Kita nantikan pengakuan dari pelakon terkenal Zahida Rafik yang telah didedahkan rahsia hubungannya bersama Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Shafie Apdal dalam satu laporan polis pada 13 Mac lalu.

Terdahulu, pemandu peribadi Zahida iaitu Noor Azman Azemi, 38, yang bekerja sebagai pemandu peribadi Zahida sejak tiga tahun lalu mendedahkan skandal itu dalam laporan polis terhadap Zahida yang menuduhnya melarikan wang RM200,00 milik Zahida. Tuduhan Zahida terhadap Noor Azman itu juga pernah dilaporkan sebuah akhbar pada 3 Mac lalu.

Dalam laporan itu, Noor Azman berkata, ketika berada di rumahnya di Flat PKNS Ampang, beliau didatangi (tidak dinyatakan tarikh) beberapa orang termasuk dua orang yang memperkenalkan diri mereka sebagai anggota polis yang bernama Hafiz dan Raj.

“Saya diminta Datuk Shafie Apdhal untuk bekerja sebagai pemandu peribadi kepada Zahida untuk memastikan gerak-geri Zahida dapat dipantau. Datuk Shafie dan Zahida mempunyai hubungan intim antara satu sama lain. Sayalah antara orang kepercayaan yang dipercayai. Walaubagaimanapun saya diminta Datuk untuk melaporkan segala langkah Zahida kepada Datuk.”

“Datuk akan berjumpa dengan Zahida (saya akan memandu dan berurus dengan pemandu Datuk Shafie) secara rahsia di mana-mana hotel sekitar Kuala Lumpur setiap minggu. Pada setiap kali perjumpaan itu Datuk akan menyerahkan wang tunai antara RM100,000 hingga RM200,000. Wang tunai tersebut kemudiaanya akan dibawa ke bank oleh saya dan Zahida untuk dimasukkan ke dalam akaun Maybank Zahida di Menara Perkeso Jalan Ampang.”

“Pada tarikh 29 Februari 2012, saya tidak diberi apa-apa wang secara tunai dan secara biasa saya tidak pernah diberi wang tunai jumlah besar untuk dimasukkan ke dalam bank tanpa ditemani Zahida. Saya hanya dibayar jumlah RM25,693 untuk pembayaran ansuran dua buah kereta mewah dan sebuah banglo di Bukit Indah kepunyaan Zahida.”

Laporan polis ini telah didedahkan oleh Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin di lobi Parlimen hari ini. Melalui siasatan Zuraida, terdapat beberapa transaksi yang dilakukan menteri itu kepada Zahida di antara Oktober 2011 hingga Januari 2012.

“Pada bulan Oktober 2011 sahaja ada dua transaksi iaitu RM36,000 dan RM26,000. Maknanya pada bulan itu sebanyak RM58,000 tunai yang diambil Noor Azman untuk dimasukkan ke dalam akaun Zahida Rafik.

Pada November 2011 pula terdapat RM118,000 dan pada Disember pula terdapat RM333,000. Pada Januari 2012 RM510,000. Kalau saya jumlahkan kesemuanya ia lebih kurang RM1.4 juta dalam masa empat bulan menteri itu berikan tunai kepada Zahida Rafik,” katanya.

Zuraidi juga turut mendedahkan, Zahida mempunyai sebuah kereta mewah jenis BMW 6 Series ,Porshe, Toyota Harrier dan juga rumah bernilai RM2.9 juta. Persoalan Zuraida, bagaimana menteri itu memperolehi wang tunai sebanyak itu?

“Sebagai menteri beliau bertanggung jawab kepada rakyat Malaysia untuk menjelaskan dari mana sumber wang itu diperolehi untuk diberikan kepada Zahida,” katanya.

Pada 3 Mac lalu, akhbar melaporkan Pelakon Zahida Rafik kerugian RM200,000 dilarikan pemandunya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya. Pelakon kacukan Melayu-Pakistan itu turut menjadi bahan bualan di laman blog beberapa tahun lalu apabila digosipkan berkahwin dengan Shafie di luar negara. Kini dilanda lagi bukan sekadar gossip tetapi laporan polis turut dibuat sebagai balasan laporan Zahida Rafik yang menuduh pemandu peribadinya melarikan wang RM200,000.

Dalu Zahida Rafik pernah menepis gossip mengatakan dia dibela seorang VVIP.

“Bagi saya apabila gosip mengatakan saya dibela oleh VVIP ia satu penghinaan. Saya bukan perempuan simpanan. Sebagai anak bongsu dalam sebuah keluarga yang berpegang teguh kepada adat dan agama, ayah tidak membenarkan saya tinggal sendirian selagi belum berkahwin.” – Ya, kami percaya. Jadi kita tunggu apa komen balas dari Zahida Rafik dan Pak Menteri ya.

 

Sumber:OhArtis

 

TINGGALKAN KOMEN DI BAWAH DAN JANGAN LUPA SHARE:

14 Comments to “Skandal Zahida Rafik Dan Shafie Apdal Didedahkan PKR ?”

  1. montana says:

    hurm.patut la zahida ni jarang dengaq cita.hehe

  2. madam says:

    macam ni ke pak menteri??terangkan pada kami rakyat2 semua yang membayar cukai ni,….

  3. nancypoh says:

    sedang menunggu apa kata pak menteri…

  4. adam narzuan says:

    senyum… xboleh kata apa-apa… hehehe

  5. Bro Zulkbo says:

    salam..
    ermm..
    nak komen apa erkk..?
    rasanya kalau ada yang makan cili
    pasti akan terasa panasnya hingga ke
    punggung..silap hari bulan,cirit birit..
    tak pun jadi buasir :)

  6. nescafeais says:

    entahlah..tengok pada gaya..shafei apdal ni muka baik je…politik ni macam2..pening je..PRU13 ni, kalau ada perti tupperware baru leh pangkah..

  7. MamaTakCun says:

    Dengar2 khabar angin dulu, mereka ni dah berkahwin…
    entahlah.. namanya pun khabar angin..

  8. pakar pikir says:

    bayangkan…hmm.dlm sbulan menteri kejadah tu ble bagi kt pompan sundal tu ratus2 ribu..
    klu ramai menteri buat keje2 mcm ni..brapa byk duit rakyat yang dah masuk poket diorang..pastu cuba pk, klu gejala rasuah mlibatkan menteri2 dicegah, brapa byk duit yg terselamat itu ble menampung pembelajaran anak2 muda skg dan SEKALIGUS ble memberi biasiswa kepada pelajar2 IPTA/IPTS. ini bermaksud…PTPTN ble dihapuskan bukan hanya menggunakan keuntungan petronas tetapi duit2 yg telah lama disalah gunakan oleh para MENTERI UMNO bullshit itu….So, apa yang dikatakan oleh Ketua Pembangkang Dato’ Seri Anwar Ibrahim mmg ada masuk akal dan ble jg direalisasikan.. PTPTN membebankan para graduate krn pendapatan dan kos sara hidup tak balance skg. Kerja plak susah dpt, blajar amik diploma,degree n so on bt pinjaman puluh ribu tapi dpt gaji ratus ringgit je coz bkn semua orang dpt keja dgn kelulusan tertinggi diorang. blajr bt degree tp nk mtk keja guna degree bkn senang dan kbykn juz guna SPM jgk…itu sebab PTPTN perlu dihapuskan terus dan hanya biasiswa jer yang patut biberi kpd pelajar yang xmampu…atapun PTPTN guna pakai kaedah pinjaman pelajaran MARA yang memberi diskaun kepada pljrnya dgn mengikut pencapaian CGPA. Wassalam….

  9. abah kau says:

    jahanam negara camnih duit perhabis kat tino garib gnih..

  10. adzrydz says:

    politik tak boleh dipercayai langsung……baik PKR @ UMNO….mainan politik je tu….kalau PKR perintah negara pun pasti akan jadi benda yang sama gak…kalau parti yang memerintah beri manafaat kepada rakyat kita terima jer…toksah la dok demonstrasi sana sini…negara masih aman lagi…kalau bab2 skandal ni biasa le tu….klau pak menteri tu cume org biasa x de dikisah pun….tapi terus terang PKR ni ejen yahudi…aku tetap sokong PAS

  11. PieSedap says:

    Mcm mana rakyat Luar Bandar nak maju, kalau org dlm bandar duduk syok labur untuk “sedap” kan diri sendiri. Share share la sikit uncle, hehehe… walaupun gua tgk tak selera, kalau bagi gua ambik. Baru lah rakyat di utamakan! Kikiki

  12. LilyNrman says:

    adoi!!! muka pak menteri ni baik yang amat kut. pijak semut tak mati…merepek betul citer nih! tergelak besar kut!

  13. […] kes Skandal Zahida Rafik Dan Shafie Apdal Didedahkan PKR baru-baru ini. Akhirnya Datuk Seri Shafie Afdal hari ini secara terbuka menafikan dengan […]

  14. […] skandal  Zahida Rafik dan Shafie Apdal terbongkar, Twitter zahida rafik sesak dengan pelbagai soalan yang bertanyakan perkembangan skandal […]

Leave your comment here: