Mesti Baca: Siapa Kamal Ashnawi Dan Bagaimana Dia Memiliki RM20Trillion !! | NescafeAis.Com

.

Mesti Baca: Siapa Kamal Ashnawi Dan Bagaimana Dia Memiliki RM20Trillion !!

January 27th, 2012 52 Comments .
.

Seperti yang diceritakan wartawan PHILIP GOLINGAI Terjemahan dari entry asal The Starsorry my english is so bad-aku cuba terjemahkan apa yang termampu..layan fakta mengenai  Kamal Ashnawi aka Raden Mas Prabhu Gusti Agung Ki Asmoro Wijoyo trillionaire Malaysia..atau manusia terkaya di dunia dengan aset RM20trilion..siapa Kamal Ashnawi dan bagaimana dia memiliki RM20Trilion. Baca sampai habis, aku pasti korang teruja nak tahu..

 Kamal Ashnawi

Beliau seorang warganegara Belanda yang dilahirkan di Tanjung Malim dan mendakwa beliau adalah keturunan Maharaja China dan keturunan beliau dikaitkan dengan keluarga diraja di India, Jawa dan Siam.

Bukan setiap hari kita dapat menemui trillionaire. Jadi apabila saya telah dijemput untuk mewawancara Kamal Ashnawi, orang yang tidak pernah saya kenal, saya berkata ya.

Pada pagi Sabtu, di coffee house sebuah hotel di Kuala Lumpur, saya bersama-sama dengan dua pembantu Kamal menungguKamal Ashnawi yang dikatakan trillionaire .

Dengan memakai topi besbol, baju lengan panjang dan seluar jeans, dia menghampiri meja kami. Kedua-dua pembantu tunduk, menyambut tangan kamal, meletakkan ke dahi mereka seolah-olah menujukkan taat setia mereka dan mencium tangannya.

“Kami memanggilnya Tuanku kerana dia adalah seorang sultan dari Indonesia,” kata seorang daripada pembantu sambil berbisik kepada saya.

Menurut Kamal, beliau adalah seorang warganegara Belanda yang dilahirkan di Tanjung Malim, Perak, pada 1 Januari, 1964.

“Saya keturunan Maharaja China dan di dalam sejarah, keluarga saya melarikan diri dari China ke Kedah. Saya dapati keturunan saya adalah keluarga diraja China, India, Jawa dan Siam, “dakwa lelaki yang juga dikenali sebagai Raden Mas Prabhu Gusti Agung Ki Asmoro Wijoyo.

“Saya membesar di Tanjung Malim dan keluarga saya di sini adalah sangat sederhana. Tiada siapa dalam keluarga bercerita mengenai darah diraja kami dan kekayaan kami. Tetapi nenek saya pernah memberitahu saya: “Anda seorang yang istimewa dan apabila tiba masanya, anda akan tahu.”

Ketika di Belanda pada tahun 1980-an Kamal “mengetahui siapa dirinya yang sebenar”. Seorang anggota keluarga diraja Indonesia yang dihalau keluar negara oleh Presiden Sukarno, memberitahunya beliau adalah keturunan darah diraja.

Di London pada awal tahun 1990-an, seorang peguam memberitahu Kamal tentang kekayaan keluarga dirajanya. Beliau tidak yakin, meminta peguam tersebut untuk membuktikan dakwaan-nya.

Dia dan peguam terbang dari London ke Hong Kong untuk menemui “penjaga khazanah diraja”. Dari situ, Kamal dan penjaga khazanah mengembara ke Kunming di China.

Mereka mendaki gunung selama empat jam dan menemui gua yang dijaga oleh pasangan tua tidak akan mati (immortals)

“Jika anda cuba untuk masuk tanpa restu mereka, anda akan batuk darah dan mati,” katanya.

Di dalam gua setinggi tiga meter, Kamal melihat jongkong emas yang disusun seperti pagoda, US $ 15mil (RM46JUTA) berupa jed dan AS $ 10mil (RM31JUTA) berupa berlian dan susunan dolar AS.

kamal
“Saya mengambil jongkong emas dan mengetuknya ke batu. Ia benar-benar emas. Khazanah kekayaan dinasti-dinasti yang memerintah China. Kekayaan mereka juga disimpan di gunung lain dan dalam peti besi di seluruh dunia, “katanya.

Tiga tahun lalu, apabila Kamal menonton filem National Treasure lakonan Nicholas Cage, dia ketawa.

“Khazanah dalam filem adalah kecil berbanding dengan kekayaan yang saya lihat dalam gunung,” katanya.

Seterusnya, Kamal menceritakan mengenai mesyuarat dua tahun lalu di Kuala Lumpur bersama Dr Wong Eng Po, seorang doktor diraja dari China.

Dr Wong meletakkan tangannya di atas kepala botak Kamal, maka dengan serta-merta dia tunduk di hadapan Kamal dan mengarahkan lima pengikutnya untuk melakukan perkara yang sama.

“Beliau berkata saya adalah penjelmaan semula Maharaja Nurhaci (1661-1626) China. Dia dapat merasai satu tenaga di atas kepala saya yang luarbiasa kerana maharaja, tidak seperti manusia biasa, untuk berfikir.

“Saya penjelmaan semula dua maharaja China,” tambah Kamal.

Beliau menjelaskan bahawa beberapa tahun yang lalu, keluarga diraja membuat keputusan beliau akan menjadi pentadbir tunggal kekayaan diraja yang disimpan di dalam akaun rahsia dalam kira-kira 1,000 bank di seluruh dunia.

“Ini bermakna bahawa 86.7% daripada wang dunia kepunyaan saya,” katanya.

Sambil mengeluarkan beberapa folder, Kamal berkata: “Anda bertuah, saya membawa beberapa dokumen.”

Beliau mengeluarkan kertas bersaiz A4 dengan gambar-gambar khazanah, gambar pasangan tua yang tak mati (immortals) dan beberapa surat rasmi didakwa dari HSBC mengesahkan beliau mempunyai akaun 5 Trillion euros (RM20trilion).

“Ini adalah jumlah yang kecil. Saya mempunyai lebih banyak wang dalam bank dan lain institusi kewangan yang lain, “katanya.

Saya tertanya-tanya mengapa nama beliau tidak muncul dalam senarai orang terkaya dunia Forbes. Dan syak wasangka dengan dakwaan-Nya.

Walau bagaimanapun, saya tidak dapat mengesahkan dokumen-dokumen itu kerana bank telah ditutup sempena Tahun Baru Cina.

Kamal tidak membuat apa-apa pengeluaran daripada akaun tersebut “ianya bukan wang yang boleh dikeluarkan sesuka hati”.

“Wang tersebut adalah di bawah kawalan Indonesia, Jerman, Britain, Amerika Syarikat dan Bank Pusat Euro,” katanya.

“Saya tidak boleh menggunakan wang itu secara langsung tetapi saya akan melabur dalam projek-projek tertentu. Seperti 3 Tlillion Euros (RM12trilion) bagi menghijaukan gurun di China. ”

Disebabkan ingin tahu, saya tanya apa perbezaan antara jutawan dan trillionaire.

Beliau menjawab: “jutawan perlu menunjukkan beliau mempunyai wang. Tetapi bagi saya, saya tidak perlu untuk menunjukkan bahawa saya mempunyai wang. Saya boleh menaiki bas. Saya boleh memakai selipar. ”

Beliau dilahirkan dalam tahun naga, Kamal percaya bahawa 2012 adalah tahun beliau. Pada bulan Mac, beliau berkata beliau akan berunding dengan institusi-institusi seperti IMF untuk diiktiraf sebagai Maharaja Indonesia.

nescafeais

Dia kata dia kaya. Tetapi cerita hanya boleh kaya.

Semoga dia tidak jadi seperti Elie Youssef Najem, yang  kononnya seorang jutawan dari Lubnan yang menjadi tajuk utama akhbar untuk semua sebab-sebab yang salah.

KESIMPULAN:-aku ketawa berguling-guling..hahahaha..ni dah teruk dah dunia khayalan ni..hahahaha.siap ada penjaga gua yang Immortal lagi..sapa yang percaya dia ni boleh la join 2 orang keldai yang cium tangan dia tu..bawak-bawak la bertaubat  abang Kamal..siap jelmaan semula tu..agama buddha pe mamat ni..lawak terbaik tahun 2012..hahaha

<

 

TINGGALKAN KOMEN DI BAWAH DAN JANGAN LUPA SHARE:

52 Comments to “Mesti Baca: Siapa Kamal Ashnawi Dan Bagaimana Dia Memiliki RM20Trillion !!”

  1. hahahahahaha pengaruh filem barat ni hehehe…tak pun dia tgh promosi filem yg dia sedang arahkan hehehe

  2. haha…dasat ah sampai trilion.. dengar boleh..percaya jangan..huhu

  3. sollehahn says:

    baca sambil tergelak2….fiction…fiction…hahaha

  4. dea says:

    hahahahhaha.. agak lawak dowh

  5. hamba yang hina says:

    Salam kasih sayang pada umat nusantara, tidak tuhan itu menjadikan sesuatu perkara itu dengan sia-sia walaupun sebiji zarah.adalah dengan ini kemunculan berita kamal ashnawi adalah bersebab….marilah kita berfikir sejenak daripada kita memperbodohkan diri kita mengata yang bukan-bukan……tahun ini tahun 2012,ini adalah tahun kebenaran dan kebangkitan.kebanyakan kitab telah menyatakan suatu kebangkitan di sebelah timur pasti berlaku……mungkin penyampaian yang kurang jelas menyebebkan orang salah paham…..apabila kenyataan ini berlaku bermakna hari kebangkitan semakin hampir……sudahkah anda bersedia…..kita sebagai munusia tidak sempurna kerana kita adalah kesan tajjali allah itu tersendiri……carilah kebenaran pada dirimu………..bagaimana dikau berfikir,berkata-kata dan mendengar……..ini adalah kerana keberadaan nyawa….kenalilah dirimu yang dipanggil nyawamu….sesungguhnya nyawa itu tahu apa kehendak tuhanmu…….kerana ia suchi dan tidak diwarnai sesuatu……mohon ampunlah pada nyawa…berkasih sayanglah pada segenap hidupan 7 petala langit 7 petala bumi…..selagi hayat dikandung badan…….kebenaran pasti akan terbit tidak lama lagi……mudah-mudahan melayu akan bangkit sebagai pemimpin dan penegak kebenaran seperti yang telah dijanjikan…….moga semua bersedia menghadapi rencana allah taala tidak lama lagi…..salam kasih sayang kepada umat nusantara……wassalam…

  6. Adawiyah Ahmad says:

    kebetulan 2 hari lepas kat radio Fly.fm discuss pasal isu mamat nie – turn out to be a FAKE..a.k.a – penipu..

    ader staff bank RHB Bank [lau x silap la..tp that lady memang staff dari bank terkemuka,..] explain kat morning crew kat Fly.fm yg ader dokumen yg dikemukan diragui, dan dipercayai tidak sah. .dan – x wujud pun akaun sebegitu dlm pengetahuan banker tersebut.

    Pada pandangan aQu sendiri, mamat nie cam luper dier org islam. Adakah patut percaya pada pekara2 yg boleh memesongkan akidah dan iman seorang muslim ?.

    Kaya mcm maner pun itu hanya kat dunia – x kekal…

  7. Zambrirazak says:

    sewel mamat ni….buat malu je…

  8. Betul ke…Doubt pula..=/

  9. gohek gustan says:

    …hmmm kalu dah gila nak jadi kaya camni la jadi nya…

  10. Putra Sri Durga says:

    Petikan dari ramalan Ratu Adil @ Satria Piningit @ Stria Pinandito sisihan wahyu.
    Adakah Ini Satu kebetulan??

    “Ia dibesarkan di suatu tempat, tanah yang mempunyai sejarah besar Nusantara. Namun ketika remaja, ia berkelana ke arah barat dari tempat asalnya. Melakukan semua hal yang bisa melepaskan derita seseorang, tanpa mengharap pujian atau imbalan. Walaupun selama perjalanan itu, ia selalu di jegal oleh orang-orang yang iri terhadapnya.

    Hingga akhirnya ia telah kembali ke tempat asalnya untuk menumbuhkembangkan budaya tempat ia dilahirkan. Mengasuh pemuda-pemuda yang datang kepadanya, mengajarkan hakikat kehidupan dan tetap menolong sesama tanpa pamrih apapun. Kepulangannya ini lah titik awal dari pelaksanaan tugas yang sesungguhnya. Membuka gerbang impian rakyat akan hidup yang adil sejahtera.”

  11. muse says:

    setuju dgn hamba yang hina. siapa kita untuk menilai si kamal ni. masa rasulullah cerita pasal isrq mikraj, tentu ramai juga yang ketawa terbahak bahak. Bukan hak kita untuk menilai. Kalau palsu,. biarlah tapi kalu betul? tak mustahil kerana itu boleh berlaku dengan kehendak Allah.