Domino’s Pizza Berbumbung Salib Dan Dalam Bangunan Gereja | NescafeAis.Com


.

Domino’s Pizza Berbumbung Salib Dan Dalam Bangunan Gereja

June 27th, 2012 6 Comments .
.

Domino’s Pizza merupakan satu jenama Pizza yang kian popular di Malaysia. Apa yang menjadi kemusykilan adalah mengenai kewujudan restoran Dominos’s Pizza dibawah bangunan gereja. Setiap masa kedai ini dikunjungi majoriti orang-orang Melayu. Bukankah dengan wujudnya restoran seperti ini akan menimbulkan fitnah?..Orang ramai boleh beranggapan bahawa orang melayu sekarang ini berpusu-pusu mengunjungi gereja sedangkan matlamat asal mereka ke sana adalah untuk makan Pizza.

Gambar di atas ini adalah Domino Pizza di Setiawan, Perak.

Ok..mungkin ada yang beranggapan, ianya hanya kebetulan semata-mata. Lagipun kita ke Domino Pizza untuk makan dan kewujudan gereja di situ langsung tak menjadi apa-apa masalah. Namun bagaimana dengan gambar di bawah ni?..lokasinya bukan di tempat yang sama, Kali ini Domino’s Pizza di Kulaijaya.

Adakah ianya boleh dianggap sebagai satu lagi kebetulan?..bolehkah kita umat islam makan di restoran tersebut?..persoalan mengenai permasalahan ini telah diajukan kepada Ustaz Azhar Idrus, dan menurut beliau seeloknya kita sebagai umat islam tidak mengunjugi rsetoran Dominos’s Pizza tersebut kerana boleh mendatangkan fitnah

P/s:-Perkara ni bukan bersifat racist atau mencela mana-mana agama.Ianya hanya ingin menjawab persoalan mengenai boleh atau tak umat islam mengunjugi restoran yang boleh mendatangkankan fitnah kepada umat islam. Umat Islam sentiasa menghormati agama lain seperti yang tertulis di dalam Al-Quran.

 

TINGGALKAN KOMEN DI BAWAH DAN JANGAN LUPA SHARE:

6 Comments to “Domino’s Pizza Berbumbung Salib Dan Dalam Bangunan Gereja”

  1. pizzalover says:

    Apa plak x fitnah?fitnah lah tu namanya…dah nama pun domino,nama pun nama barat.agak2 lah. bakal menimbulkan fitnah,kata Ustaz Azhar, nescafeais.com pun fitnah agama lain…fitnahlah namanya.

  2. vee avi says:

    resoran ini bukan didalam gereja tetapi sama lot bangunan yang kebetulan nya ada gereja.bukannya domino’s pizza je kat situ..kedai lain pun ada..jgn takut org memfitnah kita tapi takutlah jika mulut sendiri yang memfitnah…sesungguhnya dosa memfitnah lebih berat dari membunuh uollzzzz…..

  3. diablo says:

    ngarut mende gak mu ni pizzalover??..hok butthurt sangat nape??..base bodo.

  4. putera says:

    Yelah ustazah vee avi..ust azhar kata boleh datangkan fitnah so elakkan dari mengunjungi..ke kau suka orang fitnah kau?

  5. azman says:

    pada sesapa yang asyik pertikai tu, UIA dah kata boleh mndatangkan fitnah, benda ni antara 2 ja…boleh makan pizza tu hukum dia xharam di sisi agama, dan 1 lagi klu takut timbul fitnah @ syak wasangka masyarakat, jgn masuk premis tu dan makan di branch lain, kan senang. tapi baik tinggalkan benda yang boleh mendatangkan fitnah kan? erm… tapi pelik kan sesetengah org ni klu bab mcm ni nak ja kalut ikut orang pi bagi pendapat itu ini la, xboleh makan la, takut fitnah la apa benda lagi…tang bab pakaian,tutur kata dan ibadah kita yang lain2 lagi mcm mana? kebanyakannnya xikut apa yang disuruh oleh agama itu sendiri…. just share pndapat ja untuk kawan2 suma. :-)

  6. […] Domino’s Pizza Berbumbung Salib June 27th, 2012 nescafeais 0 Comments . . Mengenai isu Domino’s Pizza berbumbung salib dalam entry sebelum ini,Ustaz Hj. Abu Yaziz yang merupakan Penasihat Halal Domino’s Pizza […]

Leave your comment here: